Mijn 5 favoriete ‘snacks’ voor op het werk

Op de doordeweekse dagen is mijn doelstelling gezond te eten. Met uitzonderingen daargelaten (borrels, etentjes of verjaardagsfeestjes op het werk etc…) slaag ik er aardig in om gedurende de werkdagen gezond te eten. Maar ik hoor vaak genoeg om me heen dat het vinden van verantwoorde tussendoortjes best lastig is. Hierbij mijn vijf tips voor prima snacks die je ook makkelijk mee kunt nemen!

Zelf heb ik vaak meetings zowel met collega’s als buiten de deur, onderstaande snacks gooi ik ook zo in m’n tas en kan ik even ‘snel’ tussendoor naar binnen werken. Zo hoef ik niet met een knorrende maag een afspraak in te gaan. Want zeg nou eerlijk, we zijn toch allemaal een stuk gezelliger en meer voor reden vatbaar als we genoeg gegeten hebben? 😉

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog meer goede suggesties hebben!

1. Bananenbrood

Ik deelde het recept gisteren al. Dit recept heeft nog steeds de nodige natuurlijke suikers, maar doet het perfect als een oppepper zo aan het einde van de ochtend. Vooral ‘s ochtends verlang ik naar zoetigheid, en zie om mij heen alle voorverpakte koeken opgaan. Die zijn aan mij niet besteed. Kijk snel op de volgende link en verras jezelf met dit heerlijke bananenbrood.

2. Gekookt eitje

Mijn collega’s moesten er in het begin even aan wennen.. Huh? Eet je gewoon zo maar een gekookt ei? Maar ja, een ideaal tussendoortje als je het mij vraagt. ‘S ochtends voordat ik naar het werk ga kook ik nog even een eitje, die ik tussendoor als ik trek krijg op eet. Super handig om mee te nemen en geeft je direct een voldaan gevoel. Zelf ben ik niet zo’n fan van het eigeel, dus die laat ik meestal liggen. Maar ook met het eigeel is dit nog steeds een stuk verantwoorder dan de koeken uit de supermarkt!

3. Noten-rozijnen-kokos mix

Thuis liggen alle soorten nootjes in de kast. Ideaal om in gerechten toe te voegen, door de salades maar ook om gewoon zo te snacken als je trek hebt. Mijn favoriete combinatie momenteel zijn amandelen met rozijnen en knapperige kokosflakes. Vooral als mijn zoete trek toeslaat dan doet deze combi het heel goed. Het voordeel van deze mix is dat het ook prima een paar dagen op je bureau kan blijven liggen zonder dat het bederft!

4. Knapperige groenten

Op zaterdag doen wij zo veel mogelijk boodschappen voor aankomende week. Daar hoort heel veel groente bij. De groenten gebruiken we de rest van de week om te koken, salades te maken en voor tussendoortjes. Vooral de wortels, plakjes komkommer, cherry tomaatjes en gesneden paprika doen het goed. Door van te voren van alles in te kopen kun je lekker combineren en is jouw groente hapje ook helemaal niet saai!

5. Havermout koekjes met banaan

De havermout koekjes doen het bij mij en collega’s nog steeds goed. Als ik ‘s avonds zin heb om nog even snel iets te maken voor de volgende dag, zijn havermoutkoekjes ideaal. Doordat je ze kunt maken met banaan, rauwe cacaonibs en havermout zijn ook deze koekjes prima verantwoord (zolang je ze met mate nuttigt natuurlijk). Ik hoor je denken, lekker, maar hoe maak je die dan? Ik beloof snel mijn snelle recept hiervoor met jullie te delen.

 

Dit waren ze dan, mijn 5 favoriete snacks voor op het werk. Straks als het zomer is en we weer veel verse fruitsoorten kunnen krijgen gaan die uiteraard mee met mijn dagelijkse snacks. Een beetje afwisseling is goed voor jezelf, zorg dus dat je jezelf blij maakt met lekkere tussendoortjes en wissel vooral vaak af. Ervaring leert dat je anders snel uitgekeken bent op de wortels, rozijnen of bananen!

Wat neem jij morgen mee naar het werk?

Related Posts

2 Comments

  • Reply Lilly februari 17, 2015 at 6:46 pm

    Goed bezig.. Leuke tips

  • Reply Chantal februari 17, 2015 at 8:16 pm

    Een gekookt eitje vind ik ook altijd een goede om mijn honger te stillen. En nog lekker ook. Als je het recept van de havermout koekjes online zet ga ik ze gelijk proberen. Lijkt me lekker! Leuke en lekkere tips! 🙂

  • Leave a Reply